LGA 775-ös foglalatban Intel Celeron 420 1.6 Ghz processor Tuning

2012.07.13 15:54

Sziasztok!!!!

Kezdem az elején.

 

Pár évvel ezelött találkozhattam az első Cerka 420 Típusú procival. Akkoriban szinte semmit sem tudtam erről a procirol míg el nem kezdtem érdeklődni és olvasgatni utrana! Nem is olyan rossz ez a kis cpu. Erre akkor jöttem rá mikor elkezdtem húzni a kicsikét!!!! Egy alap Gigabite G-31-es alaplaban volt benn ez a cpu. Az alaplap nem tuningra gyártott lap de viszont egészen quadig támogatja a cpu-kat 775-ös foglalattal! Szóval ezen a lapon feszkót emelni nem lehet mert a Bios letitja egészen az elejétől de viszont az FSB-t engedi emelni. Az 1.6 Ghz nem igazán gyors  meg amúgy is csak 512 Kbit a L2 gyorsítója! Nem egy erőmű, de viszont amit tud az egészen lenyűgöző mert léghűtéssel is akár a 2 vagy nagyobb (2.1 és 2.2 Ghz) is kihozható belőle. De ha olyan lapban van anin a feszkót is lehet emelni sima léghűtéssel elérhető a 2.5 Ghz is. A hűtés további emelesével ( itt már víz vagy fagyállóra gondolok) akár a 3 vagy a fölötti teljesítmény sem kizárt!!!! Szerintem egy cpu-tól azért nem rossz hogy kis szerencsével és szakértelemmel akár meg lehet kettőzni a teljesítményét is! Árában manapság már elenyésző összegekért lehet kapni őket és amit kapunk sokan nem is tudják hogy milyen jó kis procit vesznek! Sokan azt gondolják hogy Celeron akkor az már nem is ér semmit sem, pedig ez nem igy van: Ha esetleg nekem nemis hiszitek el olvassatok utána ti is és szerezetek egyetés teszteljétek nyugottan :-D..... Ha van valakinek esetleg eredménye akkor nyugottan tölcsétek fel az oldalamra. Én örülök neki ha töltetek fel teszteket és ilyesmiket hogy a tapasztalataitokat megosszátok másokkal is!!!