GeForce 8800 GTX és 8800 Ultra!

2012.07.15 20:16

Sziasztok!

Amint említettem már nektek kézbe vehettem manapság már-már ritkának számító VGA-kat. Most ezekről szeretnék némi infót leirni nektek, hogy miért érdemes beszerezni őket!

 

Az egyík típus a híres és szerintem sokak számára ismert GeForce 8800 GTX!

Amit érdemes tudni ezekről a remek "kis" kártyákról hogy már a gyártósorról is húzva jönnek ki a piacra! Szóval már nagyon tuningot nem érdemes rátenni, főleg gyári hüttéssel!!! Talán vizzel vagy más egyéb hűtésekkel lehet próbálkozni! De véleményem szerint nem érdemes! Szerintem így is amit kapunk gyárilag komoly teljesítménnyel bír!

Nézzük csak mlyen tulajdonságokkal rendelkezik ez a " kis szörnyeteg" :D !!!

 

A GPU : G80-as névre halgat!

Támogatja a DX10-et

90 nm technológiával készült lapka

Tranzisztorok száma: 681 millió!

Mag órajele: 575 Mhz!

Memória órajele: 1800 Mhz!

Memória inteface: 384 Bit Ami igencsak 86400 MB/S Sebességre képes!

Memória nagysága: 768 MB

Memória Típusa: GDDR 3

Blokkok száma: 6

Textúra cimkézők száma: 32

Textúra szürők száma: 64

Szerintem ezek a tulajdonságok önmagukért beszélnek és különösebb komment nem kell hozzá! Kategóriájában az eggyik legerősebb VGA! De ha ez nem vólt esetleg elég a felhasználók számára  teljesítménybe akkor kettőt kellet belőle vásárólni és ezeket SLI-be kötni! Igy a kártya teljesítménynövekedése elérte a 70-80%-ot!

 

Igen ám de ezzekel a kártyákkal vigyázni is nagyon kellet mert egy-két év müködés és folyamatos terheléses használat mellet hamar elhúllotak!!! Ugyanis ezeknek a VGA-nak az alap üzemi hőmérsékletük igencsak magasak! Alapon akár a 60-70 Celsius fokot is elérték, terhelés alatt igencsak felkúsztak 85-90 Celsius fokra is! De ezeknek a kártyáknak a teljesítménye akkoriban majdem csak verhetetlen vólt, főleg SLI-ben! Szerintem a mai napig minden egyes játékot elvisznek és mára már nem is oly drágák ezek a kártyák! Manapság már 14-16-ezer FT-ban megálnak csak nagyon ritka széria a mai világban a müködő képes állapot!

Tesztelni nem tudtam őket mert nem állt rendelkezésemre tesztgép de majd megpróbálom őket teszteltetni és azokat az infókat (értékeket) megosztani veletek!!!!

 

 

Most nézzük a fejletebb változatát a GeForce 8800 ULTRA névre halgató kártyát!!!!

 

Nagy örömömre szólgált hogy a kezemben tarthattam egy müködő példányát mert ezek a szériák már-már kihaltak!!! Beszerezni őket müködő állapotukban szinte "lehetetle", de azért nem kizárt!! Árukat tekintve már igen csak "olcsók" mert már 20-30 ezer FT-ban lehet vásárólni!! De ezek lehet javított példány, ami gyári még azok drágábbak is lehetnek főleg tartozékokkal!!!

A 8800 ULTRA nemsokkal erőseba 8800 GTX-nél talán 10-15% a külöbség a két kártya közt! Ennél a szériánál a hütés lett másabb a nagyobb levegőáramlás végett! Igy a gyártó elérte azt hogy valamennyivel nagyobb teljesítményt tudjon nyújtani mint elődje! Ugyanúgy mint a 8800 GTX-et ezeket a kártyákat is már gyárilag túlhajtva kaptuk a kezünkbe a gyártótól!

Látjátok itt van róla a kép amit a kezembe vehettem! Én sem vagyok olyan nagyon nagy guru de ez nekem is olyan volt mintha az "első karácsonyi ajándékomat vettem volna a kezembe" :D!

Ami elsőre is nagyon szembetűnő volt a hűtés valtozása, de persze egy ekkora teljesítményre képes kártyától ne is várjunk mást! Tulajdonképp mindenben egyezik az elődjével kivéve a GPU és a memória Mhz sebessége lett emelve!

Ugyanúgy G80 technológiával készűlt és ugyanúgy GDDR 3-as memória van rajt! De itt már a GPU sebessége 615 Mhz és a Memória sebességeis 2160 Mhz-n müködnek! Ezeket a kártyákat is SLI-be lehet kötni de itt már akár 3 db VGA-t is egybeköthettünk, ami nem semmi teljesítményt adott már! És itt is jóval nagyobb  gyorsulás érhető el mint a 8800 GTX-nél! Remélem lesz alkalmam majd futás közben látni őket és ezeket az élményeket megosztani veletek és persze képekkel igazólni! Ami még talán fontos infó lehet azok az adatai a kártyának! Itt már amint megírtam nagyobb sebességgel megy és a memória interface sebessége nem változot itt is maradt a 384 Bit de a magasabb órajeleknek köszönhetően itt már elkéoesztő 130680 MB/s sebességre képes!! Ezekhez a VGA-khoz igen csak kellet már egy jóminőségü tápellátás! Mert már 2db 6 pines csatlakozás van rajtuk. Ami ott kezdődött hogy 400w, de inkább aki rászánja magát hogy beszerez egy ilyen típust inkább ajálanám a 450-500w-os tápokat ott már nem hiszem hogy gond lenne az árramelátással!!!

    Azt hiszem hogy amit akartam megosztani veletek azt sikerült leirnom. De ha valakinek van észrevétele az nyugottan irjon a vendégmappába és igérem javítom a cikket!!!

 

 

Addig is jó tuningolás és melette tesztelgetést, játékot kívánok nektek!

 

Üdv: lecso86